سوت قطار شهری تبریز در ایستگاه پایانی هم به صدا درآمد
سوت قطار شهری تبریز در ایستگاه پایانی هم به صدا درآمد

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از به صدا درآمدن سوت قطار در ایستگاه نور ( ایستگاه ۱۸ خط یک قطار شهری تبریز) خبر داد

به گزارش نسل‌تدبیر، مصطفی مولوی در آیین تجلیل از تلاشگران مترو اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه تمامی پرسنلسازمان قطار شهری تبریز و حومه و پیمانکاران و مشاوران مشغول در خط ۱ ، روز گذشته ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۸، به همراهپرسنل این مجموعه و مدیران شرکت بهره برداری از ایستگاه ۱۱ سوار قطار شدیم و با طی مسیر و توقف در ایستگاههای ۱۲ تا ۱۸ بدون هیچگونه ایرادی قطار به ایستگاه پایانی خط یک رسید.

وی ادامه داد: با همراهی جمع عاشقان خدمت سوت قطار را به صدا درآورده ایم و بدین صورت به صورت عملی صدایصوت قطار و مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل در فضای دپوی لاله در هم آمیخت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به اشتغال ۱۳۲۸ نفر در پروژه خط ۱ و ۲ قطار شهری گفت: همانطور که می دانید صنعت مترو و کارگاه های اجرایی آن همچون بنگاه اقتصادی و دانشگاه است به طوری که در حالحاضر تعداد شاغلین در خط ۱ و ۲ قطار شهری هزار و سیصد و بیست و هشت نفر است.

مولوی با تاکید بر ضرورت ارتباط دوسویه سازمان قطار شهری و دانشگاه‌ها گفت: در طول یک و نیم سال گذشته بهطور متوسط ماهانه دو گروه از دانشجویان از کارگاه‌های قطار شهری بازدید داشتند.

وی خاطرنشان‌کرد: صنعت مترو در کشور ما صنعتی نوپا و جدید است و امروز از نظر ابنیه و مسیر تقریباً به خارجوابستگی نداریم اما در بقیه سیستم های مترو از جمله ناوگان، تجهیزات وباید تلاش کنیم تا وابستگی به خارج رابه حداقل برسانیم.

مولوی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی ایستگاه ها گفت: از تمامی پیمانکاران و مشاوران خواهش داریم تا ازکپی‌کاری خودداری کنند، متاسفانه در بحث معماری ایستگاه‌ها تاریخ و تمدن شهر کهن مورد غفلت قرار گرفته است ومیتوانیم هر ایستگاه ها را به موزه تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مهندسی ارزش و استفاده از فناوری های جدید در فرایند اجرا گفت: با تغیبر روشاجرا در ایستگاه ۱۶ کاهش ۱۰ میلیاردی و در ایستگاه ۱۵ نیز با حذف یک سازه کاهش ۲۰ میلیاردی را در هزینه هاداشتیم و این روند می تواند ادامه دار باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به آخرین وضعیت خطوط یک، دو و سه گفت: در مرداد ماه ۱۳۹۷ایستگاه های ۱۲،۱۳ ، ۱۵ و۱۶ به مناقصه گذاشته شد و امروز ایستگاه ۱۲ آماده بهره برداری بوده و در ایستگاه های۱۳، ۱۴ و ۱۵ خاکبرداری انجام شده و با اتمام سقف اول آماده عبور قطار است. در ایستگاه ۱۶ تمامی عملیات به جزورودی ضلع جنوبی به اتمام رسیده و ایستگاه ۱۷ و ۱۸ تکمیل است.

وی ادامه داد:عملیات ریل گذاری از ایستگاه ۱۱ تا ۱۸ در این مدت به اتمام رسیده و تنها در بخشی از دپو ریل گذریادامه دارد که این موضوع مشکلی برای رسیدن قطار به دپو نبوده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به رفع برخی از نواقصات فاز ۱ و ۲ خط یک قطار شهری در طول یک و نیم سال گذشته گفت: از ایستگاه ۱تا ۶ پله برقی، آسانسور و سیستم های مخابراتی که شامل ۱۵ آیتم است نواقصاتی داشت که در این مدت تکمیل شد ودر ایستگاه های ۷و ۸ آسانسور و پله برقی نداریم و ایستگاه ۹ و۱۰ اگر‌پله برقی و آسانسور خرید کنیم با عملیاتعمرانی صورت گرفته این ایستگاه ها نیز قابل بهره برداری است، در ایستگاه ۱۱ سقف کار نشده بود و در حال حاضرسقف ریزی در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه همچنین از ادامه عملیات حفاری در خط ۲ خبر داد و گفت: حفاری در اینخط از طرف شرق ۴۶۵ متر و از طرف غرب ۶۸۶۷ انجام شده است و همچنان عملیات عمرانی با وجود برخی مشکلاتمالی ادامه دارد و تلاش میکنیم اوراق این خط نیز در کمترین زمان ممکن محقق شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تلاش های صورت گرفته برای کسب مجوزهای مورد نیاز ماده ۲۳ خط ۳نیز خبر داد و گفت : باقول مساعد دکتر نوبخت پیگیری‌های این موضوع در دست اقدام است و امیدواریم این پروژهامسال ردیف بودجه قرار گیرد.

مولوی ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته و بازبینی و مهندسی ارزش صورت گرفته طول خط ۳ از ۱۵.۴ کیلومتر به۹.۸ کیلومتر کاهش یافت و این تغییرات میلیاردها ریال صرفه جویی را در پی خواهد داشت و در عین حال افزایشمسافرگیری در مسیر را نیز شاهد خواهیم بود و با تبادل سه خط در میدان‌کهن صرفه جویی ۲۴۰۰ میلیارد تومانی راپیش بینی کرده ایم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به فلسفه برگزاری این آیین گفت: معمولاً اینگونه جلسات برایافتتاح و اختتامیه ها و یا برای هماهنگی برگزار می شود اما این جلسه صرفاً برای تقدیر و تشکر از شما بزرگوارانبلند همت که فراتر از تعهد و توان در اجرای پروژه مترو نقش‌آفرین بودید برگزار می شود و به رسم ادب بر خود واجبمیدانم قدرشناسی و قدردانی خود را در قبال تحمل زحمات اجرایی و مالی به شما مهندسین کارگران ، مدیران عامل وکارکنان  شرکت های مشاور و پیمانکاران اعلام دارم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران عامل تمامیسازمان های مرتبط گفت: تقدیر ویژه داریم از جناب آقای استاندار که حتی قبل از قبول مسئولیت استانداری به متروتشریف آورده و پیگیر بودند و آقای دکتر رحمتی معاون محترم عمرانی که حتی در جلساتی تهران نیز ما را همراهیکرده و با تمام توان تحقق اهداف مترو را در برنامه‌های عمرانی قرار دادند و تقدیر ویژه از شهردار کلانشهر تبریز آقایشهین باهر که در این مدت از حمایت‌های مادی و معنوی دریغ نکردند و تمامی شهرداران مناطق و دیگر مدیران مربوطهو مهمتر از همه سپاس گزار مردم تبریز هستیم که در این مدت تمام مشکلات را تحمل کردند و امیدواریم بیش از اینخدمت رسان این عزیزان باشیم.