• امروز : دوشنبه - ۳۱ شهریور - ۱۳۹۹
0
فناور جوان تبریزی در گفتگو با نسل تدبیر/

تبریز از ایده جوانانش حمایت کند/ اپلیکیشن جابزین، بازاری نوین!

  • کد خبر : 155523
  • ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۹:۲۷
تبریز از ایده جوانانش حمایت کند/ اپلیکیشن جابزین، بازاری نوین!
اپلیکیشن جابزین، برنامه ای است که برای اولین بار توسط فناوران تبریزی برای تسهیل بازار یابی، خرید و فروش طراحی شده است ولی عدم حمایت کاربران تبریزی دلسردی طراحان این برنامه کاربردی را رقم زده است.

نسل تدبیر/ مونا تقی زاده-سیده فاطمه مرتضوی: وحید دهقان و فرید شفیعی، نو آوران و فناوران جوانی هستند که با همکاری تیم خود موفق به طراحی اپلیکیشنی کاربردی در صنف بازاریابی، خرید و فروش شده اند.

این تیم جوان در گفت وگویی با نسل تدبیر در رابطه با معرفی اپلیکیشن خود، می گویند:طی تحقیقاتی در طول هفت_هشت ماه درباره وضعیت کنونی بازار متوجه مشکلات و در واقع نیازهای موجود شدیم.

وحید دهقان در خصوص نام و ویژگی این اپلیکیشن توضیح می دهد: برنامه جابزین، اپلیکیشنی کاربردی برای بازاریابی و برقراری ارتباط آسان تولیدکننده و خریدار طراحی شده و هدف اصلی آن حذف واسطه گری های موجود در بازار است.

وی درخصوص نحوه کارکرد با جابزین می گوید: در این برنامه محصولاتی که توسط تولید کننده نیازمند معرفی به خریداران هستند با طبقه بندی مناسب عرضه می شود که هیچ محدودیتی در نوع کالا وجود ندارد.

او جابزین را باسیر برنامه های موجود در اینترنت مقایسه کرده و می افزاید: جابزین اولین و جامع ترین برنامه برای صنف خرید و فروش است برنامه های مشابهی که فقط برای خرید لوازم دست دوم هستند در مقایسه با جابزین بسیار محدود ترند.

این فناور جوان با اشاره بر مشکلات فعلی بازار تبریز، ابراز می کند: باوجود پیشرفت تکنولوژی روابط بازاری در جامعه ایران هنوز به شکل سنتی پیش می‌رود و بازاریان راضی به تغییر روش خود نیستند.

وی در این خصوص ادامه می دهد:فردی که وارد محیط بازاری می‌شود مجبور است کار خود را کاملا سنتی آغاز کند و این درصورتی‌ ست که مشکلات و سرشکستگی های زیادی او را در این کار و شرایط فعلی بازار تهدید می کند.

این فناور تبریزی با اشاره بر اینکه تحقیقات خود را چگونه آغاز کرده اند و نتایج حاصل از آن عنوان می کند:ابتدا کارمان را با طرح پرسشنامه ای آغاز نمودیم و در بین اصناف و کسبه این طرح را مطرح کردیم که با استقبال و تعریف آنان نیز مواجه شد.

وی به بدبینی بازاریان نسبت به تکنولوژی، اشاره کرده و می گوید:ذهنیت منفی و قدیمی بازاریان موجب می شود علی رغم تعریفشان از اپلیکیشن آنها راضی به استفاده از آن نبوده و نگرانی های بی موردی مثل دریافت مالیات بر بدبینی آنها بیافزاید.

فرید شفیعی دیگر فناور اپلیکیشن جابزین در خصوص فعالیت بازاریان تازه کار نیز تاکید می کند: واسطه گری و ارتباطاتی که در بازار امروز حاکم است زمینه را برای فعالیت بازاریان تازه کار تنگ کرده اما جابزین به بازاریان تازه کار و افرادی با توان مالی پایین این امکان را می دهد که کالا یا ماده اولیه خود را به فروشنده آن معرفی کنند.

دهقان نیز با تایید حرف های همکارش ادامه می دهد: جابزین بخاطر برقراری رابطه آسان با خریدار و فروشنده و حذف واسطه قیمت تمام شده کالاها را نیز کاهش خواهد داد و این برای بازاریان بسیار به صرفه و سود ده است.

پیام وثوقیان نیز دیگر عضو تیم اپلیکیشن جابزین است که کاربرد جابزین را هم برای تجارت های بزرگ و هم خرید و فروش های کوچک بسیار موثر می داند.او می گوید: عمده و خورده فروشان مختلفی می توانند از این برنامه استفاده کرد و بازار را از انحصار ارتباطات و واسطه ها خارج کنند.

این جوان خوشفکر تاثیر استفاده از جابزین را برای حمایت از مشاغل خانگی نیز بسیار مفید دانسته و می افزاید: بانوانی که سرپرست خانوار هستند و یا درخانه با هنر خود محصولی را تولید می کنند به راحتی می توانند با استفاده از این اپلیکیشن خریدار محصول خود را پیدا کرده و برای او آگهی ارسال کنند.

وحید دهقان همچنین در رابطه با هدفمند بودن ارسال آگهی در این برنامه عنوان می کند: آگهی ها در این برنامه طوری طراحی شدند که نسخه ها به روز بازار بوده و هر صنف بتواند مشتری خود را به صورت انتخابی مشخص کرده و آگهی خود را برای آن فرد ارسال کند.

وی می افزاید: حتی در این برنامه امکان این وجود دارد که مشتری کالای مورد نظر خود را  ذکر کند و محصول را در برنامه بیابد.

 

این فناور جوان درخصوص وضعیت فعلی این اپلیکیشن اظهار می کند:اکنون جابزین فعال است و کاربران می توانند آن را از کافه بازار و سایت خود جابزین به طور رایگان دریافت کنند در همین لحظه که هیچ تبلیغاتی برای این برنامه صورت نگرفته حدود۷۰۰ نفر این برنامه را در طول مدت۳ماه نصب کرده اند.

 

وحید دهقان همچنین درباره  افتخارات تیمشان اشاره می کند: مدتی قبل در همایش توسعه تعاون دانشجویی و شرکت های دانش بنیان شرکت کردیم، و از طرحمان به عنوان ۳ طرح برتر جشنواره منتخب شد.

تیم جابزین عدم حمایت را اصلی ترین دغدغه خود دانسته و می گویند: ما فقط می خواهیم که  از فرصت استفاده کرده و جابزین با نام تبریز ثبت و اوج بگیرد و گرنه بارها از تهران پیشنهاداتی برای عرضه این طرح داشتیم و نپذیرفتیم، ما اعتماد و حمایت تبریزی ها را برای راحتی خودشان خواستاریم.

عکس های گفتگو از: امیرحسین منادی

لینک کوتاه : https://nasletadbir.ir/?p=155523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

کلمات کلیدی